Mesačné archívy: december 2016

Nárast svalovej hmoty cvičením a za pomoci bielkovín

Nárast svalovej hmoty
Nárast svalovej hmoty cvičením a za pomoci bielkovín

Chceli by ste dosiahnuť nárast svalovej hmoty? Cvičíte, posilňujete, ale neviete, čo ešte urobiť? Je všeobecne známe, že cvičenie samo o sebe nestačí. Je potrebné dať si pozor aj na to, čo jeme. Treba si predovšetkým ustrážiť príjem bielkovín. Záleží nielen na ich kvantite, ale  hlavne na ich kvalite. Nie je jedno, aké bielkoviny si vyberieme, ale ani to, kedy ich telu doprajeme. Bielkoviny sú základnou stavebnou jednotkou svalov. Preto majú vplyv aj na nárast svalovej hmoty. Denná potrebná dávka bielkovín je u každého jednotlivca odlišná. Závisí od toho, či ide o ženu alebo muža, akú má osoba fyzické zaťaženie, alebo aj od toho, koľko má rokov. Ak si pred seba za cieľ vytýčite nárast svalovej hmoty, najprv je potrebné vyrátať si potrebnú dávku bielkovín, potom môžete začať s intenzívnym cvičením. Bielkoviny si môžeme doplniť z rôznych zdrojov. Ich najznámejším zdrojom sú rôzne druhy mäsa a mliečne bielkoviny, potom nasledujú sójové bielkoviny. Pri nich je potrebné dať si pozor na ich zdroj. Vyberte si tie, ktoré pochádzajú z Európskej únie, u ostatných môže byť riziko, že sú geneticky modifikované. Bielkoviny sú obsiahnuté aj v niektorých obilninách, tie však majú súčasne aj vysoký obsah tuku, preto buďme s ich konzumáciou opatrní. Pokračovať na Nárast svalovej hmoty cvičením a za pomoci bielkovín

Kožné problémy v mladosti

Kožné problémy
Kožné problémy v mladosti

Kožné problémy som mala už v mladosti, potom sa mama postarala, aby zmizli a ja som aj zabudla, že nejaké boli. Až do doby, keď som už chodila do práce a mala dve deti, som si všimla, že začínam mať nadmerne aknóznu pleť a všetko, čo som prežila ako tínedžerka, sa mi vrátilo späť. Spomenula som si, ako som sa trápila, lebo som mala akné snáď ešte aj na jazyku a bol to pre mňa skutočne veľký problém, ako asi pre každé mladé dievča, ktoré sa chcelo páčiť. Mama síce niekedy už nedokázala moje jajkanie počúvať, ale v začiatkoch mi vysvetľovala, že sa mi čistí krv, že som zbytočne citlivá na vyrážky, že by som sa mala sústrediť na to, aby som sa učila a nie premýšľala nad hlúposťami. Neskôr ale, keď som jej nedala pokoj a kožné problémy sa zväčšili, išla so mnou konečne k lekárovi a ten mi predpísal diétu. Odvtedy som mala doma len zdravú stravu, vďaka ktorej mali byť kožné problémy minulosťou. Viedla však k tomu dlhá cesta, lebo ako mladé dievča som veru nechcela dodržiavať všelijaké zákazy a príkazy, čo jesť a čo nie. Zvykla som si však a moja pleť sa naozaj stávala čoraz čistejšia a kým som ukončila školy, bola som bez akné. Pokračovať na Kožné problémy v mladosti